NAUCZYCIELKI:

MILENA HAJDUK, AGNIESZKA BUCZEK

 „Moi rodzice”

25.05.- 29.05

Drogie Dzieci, drodzy Rodzice!

W tym tygodniu proponujemy Wam realizację poniższych zabaw i ćwiczeń.

Życzymy udanej zabawy!

1. „Moja rodzina” – filmik edukacyjny.

https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

„Moja rodzina”. Dzieci oglądają prezentację multimedialną o rodzinie. Następnie rozwiązują zagadki i zadania proponowane w filmiku. Rodzice sprawdzają poprawność udzielanych odpowiedzi.

2. Wiersz pt. „Dobra wróżka”

Jeszcze śpi cały dom

Tata śpi, dzieci śpią

Jeszcze sen nie chce wyjść z ciepłej kołdry.

A tu już pachnie chleb,

A tu mleko już jest

Dobra wróżka powiedziała nam: Dzień dobry”.

Mamo, mamo, dobra wróżko,

Coś powiemy ci na uszko:

– wróżysz nam dobre dni, umiesz w śmiech zmienić łzy.

Ciepłe sny niesiesz nam do poduszki,

W oczach masz słońca blask

I od burz chronisz nas.

Nawet w bajkach nikt nie znajdzie

Lepszej wróżki.

Pytania, które można zadać dzieciom po wysłuchaniu wiersza:

– co mama robi rano, gdy jeszcze wszyscy śpią?

-dlaczego mama to dobra wróżka?

3. Zagadki dla dzieci o członkach rodziny

Zagadka o babci

Łatwą zagadkę dziś mamy,
kim jest mama mamy?

Zagadka o babci

Łatwą tu zagadkę mamy:
kim jest dla was mama mamy?

Zagadka o cioci

To jest zagadka
łatwa i prosta:
kim jest dla Ciebie
twej mamy siostra?

Zagadka o rodzinie

Jak razem się nazywa:
babcia i prababcia siwa,
dziadek szpakowaty i dzieci
– obok mamy i taty?

4. Posłuchaj piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=OpRTsApxNX0

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs

5. Zabawy ruchowe, logiczne i pląsy:

  • Rodzinki – dzieci poruszają się swobodnie w rytm muzyki. Kiedy muzyka zostaje zatrzymana, zadaniem dzieci jest połączyć się w rodzinki, zgodnie z instrukcją nauczyciela, np. “mama, tata i dziecko”. Osoby, którym się nie udają, odpadają lub wykonują “ekstra zadanie” (5 podskoków, 10 obrotów, itp.)

  • Gdzie jest bobas? – jedno z dzieci siedzi z zamkniętymi oczami na środku koła. Inne, wybrane z dzieci, woła parodiując bobaska “mamo/tato”. Zadaniem siedzącego na środku jest odgadnąć kto wołał.

  • Rodzinka jak ta – zadaniem dzieci jest ułożyć taką samą rodzinę, jak rodzina zaprezentowana przez nauczyciela lub drugie dziecko z pary. Rodzinki mogą tworzyć szeregi koralików, kolorowych patyczków czy figur geometrycznych, w zależności od tego, co mamy na celu doskonalić.

  • Miejsce parkingowe – każde z dzieci dostaje karteczkę z szeregiem liter i cyfr lub figur geometrycznych, która stanowi rejestrację ich samochodu. Zadaniem dzieci jest znaleźć miejsce parkingowe z takim samym kodem. Miejsce parkingowe może być przestrzenią na dywanie wyznaczoną papierową taśmą.

  • Rodzinki głoskowe – zadaniem dzieci jest połączyć się w rodzinki na podstawie pierwszej głoski swojego imienia

6. „Moja rodzina” – praca plastyczna.

Wykonaj portret swojej rodziny przy użyciu dostępnych materiałów plastycznych. Technika i pomysł dowolne. Miłej zabawy

7. „Rodzinny spacer” – wybierzcie się na miły spacer całą rodziną. Może odwiedzicie jakieś swoje ulubione miejsca i zrobicie piękne zdjęcia, z których powstanie wspaniały album rodzinny?

8. Polecamy również wykorzystanie takich oto pomysłów:

https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/

Pozdrawiamy

Agnieszka Buczek

Milena Hajduk

 

 „Kosmos”

18.05.- 22.05.2020

Drogie Dzieci, drodzy Rodzice!

W tym tygodniu proponujemy Wam realizację poniższych zabaw i ćwiczeń.

Życzymy udanej zabawy!

1. W układzie słonecznym – film animacyjny.

„W Układzie Słonecznym”. Dzieci oglądają animację opisującą charakterystykę każdej

z planet. Po prezentacji rodzic zadaje dziecku pytania kontrolne.

-Czym różnią się planety?

-Jak nazywa się najmniejsza z planet?

-Która z planet kręci się najszybciej?

-Która planeta tworzy huragany?

2. Wiersz pt. „Kosmos”.

Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany,

ale osiem planet bardzo dobrze znamy.

One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.

A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.

Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.

Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.

Ziemia – to tu mieszkamy, na niej powstało życie.

Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.

Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.

Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.

Uran, błękitna kula, jakby mgłą otoczona.

Neptun na końcu wiruje, tu zimno nie ustępuje.

Natalia Łasocha „Kosmos”

3. „Kosmiczne zagadki”.

Kiedy nocą słońca,

nie ma już na niebie,

świeci całym sobą,

lub kawałkiem siebie. (Księżyc)

Jej długi warkocz złotem błyska,

siostrą jest gwiazd i księżyca.

Rzadko odwiedza nasze niebo.

Niesie wieści. Jakie? To tajemnica. (kometa)

Bardzo mu dobrze się wiedzie,

do pracy rakietą jedzie –

na podbój kosmosu, planet

i w galaktyki nieznane. (kosmonauta)

Z ziemi do gwiazd

mknie pocisk złoty,

szybszy niż wiatr

i samoloty. (rakieta)

4. Lot na Księżyc – opowieść ruchowa.

– Przygotowujemy się do lotu na księżyc.

– Wkładamy kombinezon, który uchroni nas przed niską lub wysoką temperaturą

(wykonujemy ruch suwaka sssssssssssss….),

– zakładamy specjalne buty ( tup, tup).

– Idziemy do rakiety ( tup, tup, tup),

– otwieramy właz do rakiety ( klaskanie językiem).

– Wskakujemy do środka( hop).

– Zamykamy właz ( klaskanie językiem).

– Siadamy na fotelu ( siup).

– Zapinamy pasy ( klap).

– Zanim wystartujemy należy zapłacić za podróż, nasz lot będzie kosztował jeden

szeroki uśmiech, kto chce lecieć z nami ładnie się uśmiecha.

– Odpalamy silniki – siedząc na podłodze okręcamy się wokół własnej osi i odliczamy,

a na hasło start podnosimy wysoko ręce. 5, 4, 3, 2, 1…. Start!

5. Rakieta, którą podróżujemy.

Ułożenie rakiety z figur geometrycznych.

6. „Kosmonauta” – praca plastyczna.

Rodzice wycinają kołowo wewnątrz talerzyka papierowego, wycinają wybrane przez

dzieci elementy twarzy oraz tną pasma włóczki na kawałki. Dzieci w tym czasie

naklejają elementy twarzy, „włosy” na wycięte koło, po czym przyklejają „głowę” na

czarną kartkę. Następnie na portret naklejają talerzyk z wyciętym środkiem. Całość

ozdabiają żółtymi gwiazdkami.

7. „Na niezwykłej planecie” – zaproszenie dzieci na spacerze do poszukiwania próbek:

– kamieni,

– piasku,

– pyłu kosmicznego.

Zbieranie próbek do pojemników. Porównywanie ile jest pyłu, a ile piasku.

Przeliczanie kamieni. Umieszczenie napisów przy próbkach.

Czytanka_z_litera_B

 

Pozdrawiam

Agnieszka Buczek

 

Drodzy rodzice,
Zdajemy sobie sprawę, że większość z Państwa pracuje, macie Państwo także swoje domowe obowiązki, dlatego też powyżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości bądź wybiórczo. Możecie Państwo także całkowicie z nich zrezygnować według własnego pomysłu zorganizować zabawy w proponowanych kręgach tematycznych.

Chcemy być dla Państwa wsparciem, a nie dodatkowo Państwa obciążać.
Dlatego z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.


Życzymy cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami. 

Z utęsknieniem czekam na powrót do przedszkola! 

„W świecie muzyki”

11.05. – 15.05

Na początek: muzyczna rozgrzewka:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

1. Słuchanie wiersza „Rozmowa z fortepianem” Doroty Geller.

„Rozmowa z fortepianem”

Rozmowa z fortepianem

– Drogi panie fortepianie,

jak grasz rano, kiedy wstaniesz?

– Czasem, gdy zły humor mam,

wtedy bardzo grubo gram.

Posłuchajcie zresztą sami:

groźnie kłapię klawiszami,

aż się trzęsą wszystkie mury,

gdy gram dołem klawiatury.

-A jak, fortepianie, grasz,

kiedy dobry humor masz?

– Klawiszami z prawej strony

grywam cienko… jak deszcz dzwonię;

hen, pod słońce, pod obłoki

leci w górę dźwięk wysoki

brzęcząc cienko, tak jak mucha.

Chcesz posłuchać, to posłuchaj!

– A jak lubisz sobie grać,

gdy wieczorem idziesz spać?

– Cicho, cicho, piano, piano

gram melodię rozespaną,

aż niebieska nocna cisza

sen położy ha klawiszach…

Rozmowa na temat wiersza:

Jak gra fortepian jak ma dobry humor?

Jak gra fortepian jak ma zły humor?

Jak lubi grac, gdy wieczorem idzie spać?

2. Wysłuchanie Preludium A- dur F. Chopina. (Podczas słuchania utworu dziecko może interpretować rysunkiem muzykę – czy jest wesoła, wolna itp.; z czym mu się kojarzy utwór; jak się czuje słuchając tej muzyki).

https://www.youtube.com/watch?v=Z6Q3eBjNW_8

3. Kim był Fryderyk Chopin?

Fryderyk Franciszek Chopin, urodził się 1 marca 1810 w Żelazowej Woli, zmarł 17 października 1849 w Paryżu. Najwybitniejszy polski kompozytor, a także wybitny pianista. Nazywany jest poetą fortepianu. U źródeł jego twórczości leżała wielka wrażliwość oraz umiejętność czerpania wzorców wprost z polskiej muzyki ludowej. Przyszedł na świat w rodzinie, w której muzyka była na porządku dziennym. W wieku sześciu lat chłopiec rozpoczął naukę gry na fortepianie. Z starszą siostrą Ludwiką Fryderyk muzykował w domu grając na cztery ręce. W wieku 7 lat miały miejsce pierwsze poważniejsze próby kompozytorskie Fryderyk Chopin jako szesnastoletni młodzieniec rozpoczął studia w zakresie teorii kompozycji w warszawskiej Szkole Głównej Muzyki. Na początku listopada 1830 roku na zawsze opuścił ziemie polskie, przez Wrocław udał się do Drezna, potem do Monachium i wreszcie Paryża. W drodze do Paryża napisał dziennik zwany „Dziennikiem stuttgarckim”. W 1836 roku zaczął poważnie chorować. 17 października 1849 roku Fryderyk Chopin zmarł. Został pochowany na cmentarzu Pére-Lachaise w Paryżu. Zgodnie z ostatnią wolą Chopina, wyjęte po śmierci jego serce siostra przywiozła do Warszawy, gdzie zostało w urnie wmurowane w filar kościoła Św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu. Źródło: https://vikisiezna.blogspot.com/2014/10/chopin-dla-dzieci.html

4. Propozycje muzycznych kart pracy.

Życzymy owocnej pracy.

Nauczycielki grupy

Agnieszka Buczek

Milena Hajduk

 

ŁĄKA WIOSNĄ” – 04.05. – 08.05.

Propozycje aktywności dla dzieci 6letnich.

Dziecko utrwali informacje na temat środowiska przyrodniczego jakim jest łąka, zapozna się z rozwojem motyla i innymi informacjami o nim, wysłucha opowiadań o żabach, utrwali poznane litery i cyfry, poćwiczy dodawanie , posłucha tematycznych piosenek, rozwinie sprawności manualne.

  1. Ćwiczenia i zadania ruchowe:

Przygotujcie wstążki lub paski kolorowej bibuły.

  1. Przy nagraniu dowolnej muzyki tańczcie swobodnie i poruszajcie paskami bibuły lub wstążkami trzymając je najpierw w prawej, a potem w lewej ręce.

  2. Ułóżcie na podłodze koła z bibuły/wstążki i skaczcie dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

  3. Wyrzućcie bibułę/wstążkę do góry, obserwujcie jej opadanie i łapcie tuż nad podłogą.

  4. Przekładajcie bibułę/wstążkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

  5. Dmuchajcie na paski z bibuły/wstążki z większym lub mniejszym natężeniem.

  1. Posłuchaj odgłosów łąki.

Znajdź sobie wygodną pozycję, zrelaksuj się, zamknij oczy i posłuchaj odgłosów łąki. Wyobraź sobie, że jesteś na łące, wyobraź sobie kwiaty, owady, zwierzęta, które tam występują.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

  1. Opowiedz o obrazku. (załącznik 1)

  1. Nazwij zwierzęta i rośliny na obrazku.

  2. Podziel nazwy zwierząt i roślin na sylaby i głoski.

  3. Ułóż zdania na temat łąki z obrazka i policz słowa w zdaniach.

  1. Wysłuchajcie wiersza „Cztery motyle” Wiera Badalska

Cztery motyle”

Na zielonej łące pod lasem fruwały wesoło cztery motylki

Jeden był biały jak kwiatek rumianku

Drugi – żółty jak kwiatek dziewanny

Trzeci zielony jak kwiatuszek cykorii

A czwarty?

Czwarty był jeszcze inny.

Miał szarobrązowe skrzydełka niby kora topoli rosnąca pod lasem.

Dobrze było motylkom na łące

Fruwały z kwiatka na kwiatek i spijały słodki wonny sok

Wtem od strony lasu, łopocząc skrzydłami nadleciała niby czarna chmura – wrona.

Głodna była. Z daleka dojrzała motylki i wielką miała na nie ochotę.

Ale motylki także spostrzegły grożące niebezpieczeństwo. Przez chwilę kręciły się bezradnie, trzepotały skrzydełkami.

Gdzie by tu się skryć?

A na łące pełno kwiatów…

Przycupnął błękitny na kwiatuszku cykorii, co nad rowem rosła – i zniknął.

A ten czwarty, szarobrązowy, długo fruwał nad łąką.

Przerażony był bardzo, bo wrona była tuż… tuż!

Przysiadł więc prędziutko na pniu topoli, przytulił się do szarobrązowej kory i już go nie ma.

Przyleciała wrona nad łąką. Rozgląda się.

Co się stało? Gdzie podziały się cztery motylki? Przecież fruwały tu przed chwilą.

Motylki zerwały się po chwili z gościnnych kwiatów

I znów beztrosko fruwały nad pachnącą łąką.

Ach, ale wrona? Bardzo była zdziwiona. A minę miała taką – O…

Opowiedz o wierszu i odpowiedz na pytania:

– O jakich kwiatach jest mowa w wierszu?

– Gdzie ukryły się motyle?

– Dlaczego wrona nie mogła znaleźć motyli ?

  1. Obejrzyj filmiki o motylach.

https://www.youtube.com/watch?v=aI43H9jk1dE

https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

  1. Z pomocą rodziców zilustrujcie opowieść ruchową z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacer po łące”

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują parami w różnych kierunkach sali).Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem.( naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle niewiadomo z kąt pojawiły się żaby( dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę ( naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu.
Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, pobzykiwania komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.

Pomóżcie mieszkańcom łąki wrócić do domu i rozwiążcie zagadki.

Zagadka 1
Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko… (pszczoła)

Zagadka 2
Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka… ( bocian)

Zagadka 3
Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie… ( żaby)

Zagadka 4
Ma dwie nóżki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie……….( ślimak)

Zagadka 5
Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce….(biedronka)

Zagadka 6
Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe, lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Zagadka 7
Że jest w ogródku łatwo zgadniecie, skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

Zagadka 8
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy, zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

Zagadka 9
Kolorowe pachnące, w ogrodzie czy na łące, chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy.
( kwiaty)

  1. Wykonajcie z rodzicem lub rodzeństwem masażyk „Małe żabki”

Najpierw skaczą małe żabki.
A za nimi żabek babki.
Na prawo, na lewo,
Do środka, na drzewo
Bocian dziobem stuka w trawie.
Ślimak patrzy nań ciekawie.
Szczypaweczki spacerują , z rosy łapki otrzepują.
Tutaj płynie sobie rzeczka, rybki tańczą w niej kółeczka.

  1. Obejrzyjcie i posłuchajcie opowiadań o żabach.

(można oglądać jeden odcinek dziennie)

https://www.youtube.com/watch?v=fUeTJb0CqQs&list=PLDF-84ARhghcqOUItK8jemHWh2upvNC5e

  1. Zapoznajcie się ze słowami i melodią piosenki „ Wiosna na łące”.

Spróbujcie samemu wymyśleć choreografię do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

  1. Propozycje działań plastycznych.

  1. Do wykonania pracy plastycznej wystarczy kawałek kartonu oraz taśma dwustronna. Wyklejcie z rodzicem lub starszym rodzeństwem na kartonie swoje imię, a następnie wyklejacie napis kwiatami, listkami, trawami, patyczkami, itp.

  2. Biedronka z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=eWWlSPZegk0&feature=share&fbclid=IwAR2wxC3xy8AokXEdrY1v3-w4eN8xY9Z3qOJ5ALtHFIRV8NLtQ4RQHlQCZDM

  1. Wybierz się na łąkę z papierem kredkami, flamastrami lub farbami namaluj łąkę którą widzisz lub taką jaką chcielibyście, aby była

  1. Rozwiąż zadania.

W załączniku nr 2 przesyłam karty pracy dla dzieci które nie odebrały książek, ( w miejscach gdzie potrzebne są naklejki proszę zrobić rysunek lub pisać )

załacznik 2

Życzymy dobrej zabawy i zachęcamy do przesyłania zdjęć ze wspólnych działań.

Milena Hajduk i Agnieszka Buczek

 

Drodzy rodzice,
Zdajemy sobie sprawę, że większość z Państwa pracuje, macie Państwo także swoje domowe obowiązki, dlatego też poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości bądź wybiórczo. Możecie Państwo także całkowicie z nich zrezygnować według własnego pomysłu zorganizować zabawy w proponowanych kręgach tematycznych.

Chcemy być dla Państwa wsparciem, a nie dodatkowo Państwa obciążać.
Dlatego z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Życzymy cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami
z utęsknieniem czekam na powrót do przedszkola! 

Temat tygodnia: „Mój region, moje państwo, moja Unia” (27.04.-30.04)

Propozycje działań dla dzieci sześcioletnich.

  1. Propozycje zabaw i ćwiczeń ruchowych:

  1. „Poranna gimnastyka dla smyka”- zestaw ćwiczeń porannych.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=192&v=Yea4gQ3vB2Q&feature=emb_logo

  1. Zabawa na powitanie.

    Rodzic siedzi na przeciwko dziecka i wita się z nim, wypowiadając słowa powitania sylabami i jednocześnie wykonując określone ruchy:
    Dzień – klaszcze nad głową,
    do – uderza rękami o uda,
    bry – klaszcze w dłonie przed sobą,
    (pierwsza sylaba imienia dziecka) – uderza dłońmi o podłogę przed sobą,
    (druga sylaba imienia dziecka) – klaszcze w dłonie,
    (trzecia sylaba imienia dziecka-jeśli jest taka potrzeba) – klaszcze w dłonie za plecami.
    Dzieci odpowiadają w ten sam sposób, ale zamiast słowa dzieci, wypowiadają słowo mama/tata.

  2. „Idziemy na wycieczkę”- zabawa pobudzająco-hamująca do piosenki:

Rodzic odtwarza piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=by_jYldSnzA&feature=emb_logo

Dziecko w trakcie jej trwania okrąża pokój podskakując.
Na pauzę w piosence (rodzic na chwilę zatrzymuje piosenkę), dziecko staje na baczność.
Za każdym razem podczas pauzy, dziecko musi szybko zareagować i stanąć nieruchomo.

  1. Przeczytajcie wiersz:

Każde państwo – i duże, i małe, jak zapewne wiecie,
ma trzy symbole dobrze znane w świecie.
My, Polacy nasze symbole bardzo dobrze znamy,
i teraz po kolei je wszystkie wymieniamy.
Hymn państwowy, godło Polski i ojczysta flaga –
na nich skupia się w tym wierszu nasza cała uwaga.
Katarzyna Ziętal

  1. „Majowe święta” – posłuchaj opowiadania Barbary Szelągowskiej .

Ilustracje do opowiadania: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=70

Skończyła się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do przedszkola.
Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem pomagali dziadkowi powiesić
flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu.
– Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil.
– I ja też – powiedział Daniel.
– A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za jakieś dziwne
święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych…
Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co się działo
przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie.
– To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze przypada
Święto Pracy – zaczęła mówić pani. – Tyle że Święto Pracy obchodzone jest również w innych
krajach. Zostało ustanowione wiele lat temu i w tym dniu czcimy trud wszystkich pracujących
ludzi – waszych rodziców, dziadków, sąsiadów… Drugiego maja mieliśmy Święto Flagi. Jesteśmy
Polakami, mieszkamy w Polsce i dlatego powinniśmy szanować naszą flagę. Zaś trzeci maja to
rocznica uchwalenia konstytucji. Konstytucja to taka umowa podpisana przez króla i szlachtę
po to, żeby wszystkim lepiej się żyło.
– A jak ten król wyglądał? – dopytywał Antek. – Czy można go gdzieś spotkać?
– Nie, Antku, to wszystko było wiele lat temu. Ale jeżeli chcecie zobaczyć króla, możemy pójść
do muzeum. To co, idziemy? – zapytała pani.
– Tak! – odpowiedziały dzieci chórem i już po chwili cała grupa poszła do pobliskiego muzeum
zobaczyć wystawę upamiętniającą nie tylko podpisanie konstytucji, lecz także pozostałe
majowe święta.
Na ścianie wisiała wielka flaga Polski.
– O, a to godło! – powiedział Antek. – Orzeł w koronie. A co jest napisane tu obok, na tym
plakacie?
– To hymn Polski – odpowiedziała pani. – A na tych zdjęciach możecie zobaczyć, jak kiedyś
obchodzono Święto Pracy.
– A co to za dziwnie ubrani ludzie na tym obrazku?
– To jest kopia obrazu naszego najsłynniejszego polskiego malarza Jana Matejki pt. „Konstytucja
3 maja 1791 roku”. I właśnie na nim możecie zobaczyć, jak wyglądali król, dostojnicy
królewscy, szlachta i zwykli ludzie. Kiedyś tak właśnie wszyscy się ubierali.
Dzieci jeszcze przez długi czas wpatrywały się z zaciekawieniem w dzieło Matejki.
– Cieszę się, że jestem Polakiem – szepnął Michał do ucha Ady.
– Ja też – powiedziała dziewczynka i z dumą spojrzała na polską flagę.

V. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

− Jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?
− Jakie barwy ma flaga Polski?
− Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?
− Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?
− Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

VI.”Polskie symbole narodowe” –obejrzyjcie filmik edukacyjny.

https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c&feature=emb_logo

VII. „Sylabowe symbole” – zabawa ruchowa.

Rodzicu, odtwórz raz jeszcze piosenkę „Od morza aż do Tatr„.
Dziecko tym razem porusza się do niej cwałem.
Na pauzę w muzyce, pokaż obrazek z wybranym symbolem Polski.
Zadaniem dziecka jest podzielić jego nazwę na sylaby, jednocześnie przy tym klaszcząc.

VIII. „Mazurek Dąbrowskiego”- przypomnienie słów pierwszej zwrotki i refrenu hymnu polski.

Zaśpiewajcie pierwszą zwrotkę i refren hymnu Polski.
Pamiętajcie o odpowiednim zachowaniu podczas śpiewania: w postawie wyrażającej szacunek, zachowanie powagi i spokoju.

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.


Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.


Hymn nie jest zwykłą piosenką, a ważnym symbolem naszego kraju.
Dlatego należy przypominać dzieciom, że nie mogą go śpiewać np. przy obiedzie, podczas zabawy, itp.
Jeśli mają ochotę wykonać „Mazurka Dąbrowskiego”,
to zawsze muszą pamiętać o odpowiedniej postawie i zachowaniu.

IX. Zachęcamy do oglądania albumów, obrazków, widokówek, zdjęć, folderów przedstawiających Wrocław. Poniżej zamieszczamy link do przykładowych fotografii :

https://www.wroclaw.pl/wroclaw-widziany-z-gory

X.. Zachęcamy także do rozmowy na podstawie zdjęć, na temat miejsc we Wrocławiu, które dziecko już widziało, które chciałoby zobaczyć, czy wie, gdzie te miejsca się znajdują. Może nam tu pomóc poniższa zabawa- odgadywanie zagadek i oglądanie ilustracji.

Na nim stary Ratusz stoi

Wkoło kamieniczki.

Promieniście z tego miejsca

Odchodzą uliczki.

Wesołe krasnale licznie tu mieszkają

I do wszystkich dzieci pięknie uśmiechają ( Rynek)

W tym wielkim ogrodzie

Zobaczysz zwierzęta.

Bardzo jest ich dużo-

wszystkich nie spamiętasz.

Słonie, zebry i żyrafy,

Małpki, które skaczą

Gdy pójdziemy na wycieczkę-

Wszystkie je zobaczysz.(ZOO)

Co to za domek zaczarowany,

My piękne bajki tam oglądamy.

Przed nim krasnale wodne pluskają

Na przedstawienie nas zapraszają ( Teatr Lalek)

Znacie tę ogromną Halę?

Na koncerty, na wystawy –

Miejsce doskonałe.

Przed nią wznosi się do góry

Iglica, co sięga chmury. ( Hala Stulecia)

XI. Wysłuchaj piosenki pt. „Najpiękniejsze miejsce świata” :

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

XII. Poznajcie herb Wrocławia

Herb miejski – charakterystyczny znak miejskiej wspólnoty skonstruowany na wzór znaku terytorialnego według określonych reguł.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Herb_Wroc%C5%82awia

Symbolika herbu Wrocławia

Na herbie Wrocławia znajduje się 5 symboli.

Lew czeski – jest symbolem przynależność miasta Wrocław do Korony Królestwa Czeskiego.

Orzeł śląski – pochodzi z herbów rodowych Piastów Śląskich. Cały Dolny Śląsk ma również w swoim herbie orła.

Jan Chrzciciel – patron wrocławskiej katedry.

Litera W – inicjał od imienia księcia Wrocisława, który jest legendarnym założycielem wrocławskiego grodu. Niestety nie ma pewności w jakich czasach panował oraz czy był pochodzenia polskiego czy czeskiego.

Jan Ewangelista – był patronem kaplicy w ratuszu.

XIII.Praca plastyczna pt. „Mój widok z okna”

A teraz zamienimy się w prawdziwych artystów- malarzy! Weźcie kartkę, ulubione kredki (ołówkowe, pastele, woskowe), jakąś twardą podkładkę. Usiądźcie przy oknie i postarajcie się namalować dokładnie to, co widzicie za nim. Po powrocie do przedszkola koniecznie przynieście swoje prace! Stworzymy z nich wspólny album o nazwie „Mój mały kawałek Wrocławia”.

XIV. ZABAWA MATEMATYCZNA „Labirynt”.

Pomóż dzieciom odnaleźć drogę do domu! Policz i sprawdź, które dziecko po drodze zebrało więcej lizaków

Ile lizaków zebrała dziewczynka? _______

Ile lizaków zebrał chłopiec? _______

O ile lizaków więcej ma jedno dziecko od drugiego? _______

O ile lizaków mniej ma jedno dziecko od drugiego? _______

Ile mają lizaków razem? _____

Ile lizaków będzie miała dziewczynka, jeśli do tych zebranych damy jej jeszcze 2,3,4 itd…

Ile lizaków będzie miał chłopiec, jeśli do tych zebranych damy mu jeszcze 1,2,3,4 itd….

Życzymy owocnej pracy, dobrej zabawy i wiele radości.

Zachęcamy też do przesyłania zdjęć z wszelkiego rodzaju działań i aktywności

Nauczycielki grupy

Agnieszka Buczek

Milena Hajduk

 

W ŚWIECIE TEATRU” – 20.04 – 24.04

Propozycje aktywności dla dzieci 6letnich:

Poznanie słownictwa związanego z teatrem, poznanie tajników powstania spektaklu teatralnego, zapoznanie z mała i wielką literą „h” drukowaną i pisaną, utrwalenie poznanych liter, poznanie zjawiska powstania cienia, zachęcanie do oglądania spektakli teatralnych, rozwiązywanie zadań matematycznych.

  1. Zabawy i ćwiczenia ruchowe:

  1. Potrzebny będzie sznurek długości minimum 1,5m. Sznurek kładziemy na podłodze, tworzycie z niego dowolny kształt.

– spacerujcie po sznurku uważając by z niego nie „spaść”

– przeskakujcie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę

– przejdźcie po sznurku „stópkami” tyłem, bokiem.

  1. Przeprawa przez rzekę.

Na podłodze – rzece ustawcie „kamienie”: poduszki, kartki, itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę bez dotykania stopą „wody”.

  1. Butelkowy slalom

Ustawcie 3-4 butelki w dowolnej konfiguracji. Postarajcie się zapamiętać ustawienie butelek, po czym zawiążcie oczy i przejdźcie przez tor bez potrącenia przeszkód.

  1. Ćwiczenia i zabawy logorytmiczne.

  1. Weź małą piłkę maskotkę lub kulkę z papieru

– kołysząc się na boki śpiewaj a-a-a-a-a

– trzymając piłkę przed sobą, kręćcie się dookoła własnej osi i śpiewaj o-o-o-o-o-o

– podrzucając piłkę do góry śpiewaj opa-opa-opa-opa

Powtórz wszystko 3 razy.

  1. Powtórzcie łamańce językowe:

– Zagadki Agatki to gradki dla tatki

– Król, królowi tarantulę włożył czule pod koszulę

-Szedł Sasza suchą szosą

– Wróbelek Walerek miał mały werbelek

– Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie

Jeż Jerzy śpi pod liśćmi jak należy

– Stół z powyłamywanymi nogami

– Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego

  1. Co to jest teatr?”

  1. Stwórzcie z pomocą rodziców lub starszego rodzeństwa mapę skojarzeń dotyczącą teatru. Zapisujcie wszystkie słowa które wiążą się z teatrem. (np. scena, aktorzy, kurtyna, widownia, kostiumy, dekoracje, rekwizyty, lalki, pacynki, itp. im więcej tym lepiej )

  2. Wysłuchajcie wiersza J. Kulmowej „Po co jest teatr?”

Ta drabina to schody do nieba,
a ta miska pod schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.

Ale kto w te czary nie uwierzy?

To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie.


I już zawsze w misce księżyc widzieć…

  1. Zabawa rozwijająca wyobraźnię

Wymieńcie co najmniej 5 przedmiotów użytku domowego i wymyślcie do czego mogłyby służyć w przedstawieniu teatralnym.

  1. Co to jest cień?”

  1. Zastanówcie się co to jest cień? Czy cień zawsze jest widoczny? Kiedy go nie widzimy? Co potrzebne jest do tego aby powstał cień?

(Światło sztuczne lub naturalne rozchodzi się po liniach prostych zwanych

promieniami. Czasem te promienie napotykają na swojej drodze różne przeszkody i

wtedy tworzy się cień.)

  1. Pobawcie się cieniem.

Zasłońcie okna i zapalcie lampkę której światło skierujcie na ścianę. Weźcie duże klocki lub inne przedmioty i ułóżcie je w różnych miejscach. Jeden bok lampy, drugi za lampą, a trzeci między lampą, a ścianą na którą pada światło. Który przedmiot daje cień?

Umieście różne przedmioty na tle ściany na którą pada światło i poruszajcie przedmiotami, obserwując jak zmienia się wielkość cienia.

  1. Teatr cieni. Obejrzyjcie filmy i pobawcie się w teatr cieni.

https://www.youtube.com/watch?v=SdR-t3F18Ro – film edukacyjny „Jak na scenie grają cienie?”

https://www.youtube.com/watch?v=43btaou6TvE – film prezentujący wykonanie teatrzyku cieni z kartonu

  1. Teatr lalek. Obejrzyjcie filmik

https://www.youtube.com/watch?v=azMWu8idFRk film edukacyjny „Animacja! Teatr i film”

  1. Teatr żywego aktora. Obejrzyjcie filmik jak powstaje spektakl teatralny.

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0 – film edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny?”

  1. Zapoznajcie się ze słowami i melodią piosenki „Magiczne miejsce”

https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ – Magiczne miejsce

  1. Zapoznajcie się z literą „h” małą i wielką, drukowaną i pisaną

  1. Wymyślcie 5 słów zaczynających się na h, mających h w środku i na końcu.

  2. Podzielcie słowa z których tworzyliście mapę skojarzeń z teatrem na sylaby i głoski

  1. Rozwiążcie ćwiczenia matematyczne (załącznik)

  2. Rozwiążcie test o teatrze

  • Aktorzy występują na widowni. (na scenie)

  • W teatrze należy wyłączyć telefon.

  • Lalka nakładana na dłoń to marionetka. (pacynka, jawajka)

  • Do teatru należy ubrać się elegancko.

  • Ostatnim wezwaniem na przedstawienie jest piąty dzwonek. (trzeci)

  • Kurtyna służy do oddzielenia sceny od widowni.

  • Scenarzysta zajmuje się projektowaniem kostiumów. (scenarzysta wymyśla scenariusz – to o czym będzie przedstawienie, a kostiumy projektuje (kostiumograf )

  • Przedmioty używane w sztuce teatralnej to rekwizyty.

  • Lalka z patykiem to kukiełka i włoszka. (kukiełka i sycylijka)

  • Reżyser jest odpowiedzialny za całokształt sztuki teatralnej.

  • W garderobie aktorzy jedzą posiłki. (przymierzają kostiumy)

  • Nakrycia głowy powstają w pracowni perukarskiej.

  • Stroje szyje się w pracowni szewskiej. (krawieckiej, w szewskiej powstają buty)

  • W teatrze starożytnym aktorami mogli być tylko mężczyźni.

  • Jawajka to lalka pociągana za sznurki. (marionetka, jawajka jest nakładana na dłoń i pociągana za druty)

  1. Proponowane działania plastyczne:

Zabawy teatralne, obok książek, zabawek czy prac artystycznych, odgrywają dla dzieci bardzo istotną rolę. Wspierają rozwój intelektualny, pomagają w kształtowaniu charakteru i osobowości. Niepozorna zabawa wpływa na rozładowywanie nagromadzonych emocji, przyswajanie postaw moralnych, a także ćwiczenie zmysłu obserwacji i kształtowanie zainteresowań.

Jak przygotować teatrzyk w domu? Przy przygotowaniu scenerii w warunkach domowych jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia. W zabawy teatralne można bawić się na kilka sposobów:

    1. Żywy teatrzyk.

Odgrywanie postaci teatralnych przez dzieci. Tutaj rekwizytami mogą być wszelkie przedmioty nadające określone cechy postaciom. Jeśli młody aktor jest piratem, będzie to przepaska na oko, mała księżniczka może założyć swoją najpiękniejszą suknię, głowę przyozdobić koroną, a w dłoni trzymać różdżkę.

    1. Teatrzyk lalek.

Lalki możemy wykonać niemalże ze wszystkiego. Warto nie wyrzucać poplamionych dziecięcych ubrań, gdyż czysta część tkaniny przyda się do zrobienia postaci i rekwizytów teatralnych. Do wykonania możemy również wykorzystać stare skarpetki nie do pary. Wystarczy przyszyć do nich oczka z guzików albo namalować je flamastrami. Proste lalki można również wykonać z plastikowych sztućców, dekorując je mazakami i naklejając różne ozdoby. Najprostsze do wykonania dla dzieci będą postaci namalowane na kartce czy tekturze, wycięte i przyklejone do patyczka. Do domowego teatru można również zaangażować lalki, pluszaki czy jakiekolwiek inne ulubione zabawki.

    1. Teatrzyk cieni.

Rekwizytami w tej inscenizacji są przyklejone do patyczka wycięte szablony bohaterów spektaklu i latarka. Warunki, jakie muszą zostać spełnione, to ciemność w pokoju. Tłem spektaklu może być specjalnie przygotowana scena lub kawałek ściany.

Kochani, zachęcam do odwiedzenia strony Teatru Groteska z cyklu Złap Groteskę w sieci w tym tygodniu wierszowany teatr cieni

http://www.groteska.pl/?fbclid=IwAR3zitBIfFcMKIjF4ELx91zEXH3oCGBuVG6jyngpvQdtmKJ3mevYKm8juyg

oraz do odwiedzenia strony Wrocławskiego Teatru Lalek gdzie od 19.04 o godz. 15.00 rusza cykl teatralnych słuchowisk online

https://teatrlalek.wroclaw.pl/pl/component/sppagebuilder/388-sluchaj-online

a w niedziele 26.04 do obejrzenia spektakl „ Ziemianie” w ramach Rodzinnych niedziel z WTLem – spektakle online

http://teatrlalek.wroclaw.pl/live/

Załącznik:

 

Zachęcamy do nadsyłania zdjęć ze wspólnych działań

Pozdrawiamy

Milena Hajduk i Agnieszka Buczek

 

Temat tygodnia: „Dbamy ziemię” (14.04.-17.04.)

Propozycje aktywności dla dzieci 6-letnich.

W tym tygodniu dziecko pozna sposoby segregowania śmieci, dbania o przyrodę, poćwiczy aktywne słuchanie, poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, utrwali umiejętność szeregowania i klasyfikowania poprzez klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych. Utrwali cyfrę 10 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Nauczy się lub posłucha tematycznych piosenek. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych.

  1. Ćwiczenia i zabawy ruchowe:

  1. Improwizacja ruchowa przy muzyce: włączcie ulubioną muzykę i wsłuchując się w jej rytm i nastrój, wymyślcie dowolne ruchy i figury taneczne.

  2. Zabawa „Wycieczka rowerowa”: połóżcie się na plecach i naśladujcie pedałowanie na rowerze. Ćwiczenie możecie urozmaicić powtarzając rymowankę: ”Jedzie rowerek na spacerek, raz, dwa, trzy, na rowerku pan Kacperek, raz dwa, trzy”.

  3. Tor przeszkód: ułóżcie bezpieczny tor przeszkód z dowolnych rzeczy dostępnych w domu. Pokonujcie go raz jak najszybciej a potem jak najwolniej.

  1. Ćwiczenia oddechowe i słuchowe:

  1. Oddychamy górskim powietrzem”: wciągajcie powietrze nosem z równoczesnym podniesieniem rąk do góry. Potem powoli je wypuszczajcie, opuszczając przy tym ręce.

  2. Posłuchaj nagrań odgłosów przyrody:

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

  1. Posłuchajcie piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=NCvIZ9rIkeg

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

  1. Posłuchajcie wiersza:

EKOLOGIA

D.Klimkiewicz

W.Drabik

Ekologia- mądre słowo,

a co znaczy- powiedź, sowo?

Sowa chwilę pomyślała

i odpowiedź taką dała:

To nauka o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc krótko, w paru zdaniach,

o wzajemnych powiązaniach

między nami, bo to wszystko

to jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

– powiedziała mądra sowa….

  1. Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=jMPDOt2zmbU

  1. Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu:

  2. Powtórz literę ż:

https://www.youtube.com/watch?v=eLANVg7IKBo

  1. Rozwiąż krzyżówkę:

  1. Rozwiąż quiz:

 TAJEMNICE LASU I PRZYRODY – QUIZ

1. Na spacer do lasu zabrałeś napój owocowy w kartoniku, po wypiciu go powinieneś:
– schować kartonik tak, aby go nie było widać
– zakopać kartonik w ziemi
– zabrać kartonik z powrotem do domu i wyrzucić do kosza

2. W lesie nie wolno krzyczeć, gdyż:
– można sobie zedrzeć gardło
– można wystraszyć zwierzęta
– można przestraszyć grzybiarzy

3. Na skraju leśnej drogi zauważyłeś lisa, który przed tobą nie ucieka, co robisz:
– podchodzisz aby go pogłaskać
– przepędzasz zwierzę
– trzymasz się od lisa z daleka, a o spotkaniu informujesz dorosłych

4. Zwierzę, którego nie spotyka się w lesie, to:
– sarna
– jeż
– krowa

5. Ptak, który nie mieszka w lesie, to:
– dzięcioł
– łabędź
– sowa

6. Doktorem wszystkich drzew jest:

– sikorka

– dzięcioł

– wróbel

  1. Poćwiczcie czytanie sylabowe:

https://www.youtube.com/watch?v=6Zqa2hDFVIc

  1. Rozwijamy umiejętności matematyczne:

  1. Jeżeli macie w domu guziki, użyjcie ich aby:

– ułożyć dowolną postać z 10 guzików

– posegregować je według: koloru i wielkości

– poćwiczyć przeliczanie w zakresie 10

2. Pobawcie się w liczenie:

https://www.youtube.com/watch?v=QTJCtYQOME4

  1. Propozycje twórczych działań plastycznych:

Kwiatek:

http://krokotak.com/2020/03/paper-flowers-6/

Pobawcie się w rysowanie:

https://www.youtube.com/watch?v=6IhSs1oirHM

  1. Proste eksperymenty:

https://www.youtube.com/watch?v=W97JyNzzQHQ

Pozdrawiamy

Agnieszka Buczek

Milena Hajduk

 

 

Szanowni Rodzice,

W związku z Rozporządzeniem MEN z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020, poz. 493) informuję o przyjętej w Przedszkolu nr 108 we Wrocławiu organizacji pracy i sposobie realizacji przez nauczycieli podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Ustalenia obowiązują od dnia 25 marca 2020 r. do odwołania.

Ustalenia organizacyjne:

  • Dyrektor pracuje zdalnie i odpowiednio do potrzeb wykonuje zadania na terenie przedszkola. Jest w stałym kontakcie z nadzorem pedagogicznym i organem prowadzącym przedszkole, a także Pracownikami i Rodzicami. Pozostaję do dyspozycji w kontakcie telefonicznym oraz za pomocą poczty elektronicznej godzinach 8.00-16.00.

  • Pracownicy administracji pracują zdalnie i wykonują niezbędne zadania na terenie przedszkola odpowiednio do potrzeb.

  • Pracownicy obsługi są do dyspozycji dyrektora i mogą wykonywać zlecone zadania wg potrzeb.

  • Nauczyciele realizują podstawę programową zdalnie, wykonują inne statutowe zadania i pozostają w stałym kontakcie z dyrektorem innymi nauczycielami oraz specjalistami.

  • Specjaliści i terapeuci pracują zdalnie, pozostają w stałym kontakcie z dyrektorem i nauczycielami.

  • Przyjęto następujące ustalenia dotyczące zdalnej realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego przez nauczycieli:

  • Nauczyciele planują zabawy, zadania i różne sytuacje edukacyjne dla dzieci w ramach tematów kompleksowych na podstawie programu wychowania przedszkolnego.

  • Co najmniej raz w tygodniu będą przesyłać Państwu zestaw zadań, zabaw i innych aktywności do zrealizowania na każdy dzień – kilka aktywności dziennie z każdego obszaru podstawy programowej (fizyczny, emocjonalny, społeczny, poznawczy).

  • Minimum połowa tych zadań powinna być realizowana w naturalnych sytuacjach życia rodzinnego.

  • Do zadań będą załączone niezbędne opisy i materiały.

  • Nauczyciele mogą zaproponować proste sposoby dokumentowania wykonanych zadań np. teczka z pracami plastycznymi, karta do oznaczania wykonanych tygodniowo zadań.

  • Dodatkowo na stronie internetowej przedszkola można odnaleźć propozycje innych zabaw i aktywności przeznaczonych dla dzieci.

  • Specjaliści i terapeuci przygotowują i są zobowiązani do przekazywania opisów zadań, zabaw i ćwiczeń bezpośrednio zainteresowanym rodzicom.

Przygotowując takie rozwiązania w zakresie zdalnej realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej wzięliśmy pod uwagę to, iż Rodzice łączą teraz różne obowiązki zawodowe i rodzinne, a w domu może być więcej dzieci, w tym uczniowie wyższych etapów edukacyjnych.

Bardzo prosimy o wyrozumiałość. My też łączymy często pracę zawodową z nauczaniem własnych dzieci (na różnych poziomach edukacji) i dlatego doskonale Państwa rozumiemy. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących organizacji działań, proszę o bezpośredni kontakt z dyrektorem. W sprawach dotyczących dzieci proszę kontaktować się z nauczycielami lub specjalistami.

Przesyłam Państwu serdeczne pozdrowienia oraz uściski dla Dzieci

Z poważaniem

Dorota Golisz

Dyrektor Przedszkola 108

 

 

WIELKANOC 06.04. – 10.04

Cele ogólne: – zapoznanie z literą „j” małą i wielką,

– zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Wielkanocą,

– rozwijanie sprawności manualnych,

– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

– rozwijanie sprawności ruchowych,

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania oraz myślenia logicznego.

  1. Propozycja ćwiczeń usprawniających

  1. Ćwiczenia z woreczkami, maskotką, kulką z gazety

Podrzucanie i chwyt oburącz, podrzucanie prawą ręką i łapanie prawą ręką, podrzucanie lewą ręką i łapanie lewą ręką

  1. Ćwiczenia równowagi

Dzieci maszerują z wysokim unoszeniem kolan na polecenie zatrzymują się i stają na jednej nodze i opierają stopę wolnej nogi o kolano nogi na której stoją

  1. Ćwiczenia głowy, rąk i nóg

Dzieci kreślą rękami, nogami i głową leniwe ósemki

  1. Gimnastyka buzi i języka

Dotknijcie językiem czubka nosa, policzcie językiem górne zęby ,nadymajcie policzki, kląskajcie jak koniki

  1. Ćwiczenia oddechowe

Wytnijcie z gazet paseczki i dmuchajcie na nie z różnym natężeniem (delikatnie, umiarkowanie, bardzo mocno), zróbcie wdech nosem i wydech ustami

  1. Zapoznanie z wielką i małą literą „j”

  1. Wymyślcie po 5 przykładów słów rozpoczynających się na głoskę „j”, mających ją w środku oraz na końcu

  2. Spróbujcie podzielić te słowa na sylaby a potem na głoski

  1. Rozwiąż zagadki związane z Wielkanocą (załącznik nr 4)

  1. Wysłuchaj ciekawostek o zwyczajach wielkanocnych

https://www.youtube.com/watch?v=pRPZDQY3h60

  1. Poćwicz przeliczanie w zakresie 10

  1. Dodawanie i odejmowanie (załącznik nr 5)

  2. Kolorowanka matematyczna (załącznik nr 6)

  3. Zakodowany obrazek (załącznik nr 7)

  1. Zapoznaj się ze słowami i muzyką piosenki „Wielkanocny koszyczek”

https://chomikuj.pl/joana46/P-LE/PIOSENKI/Zanim+zostaniesz+pierwszakiem/CD2/23+Wielkanocny+koszyczek,4250198903.mp3(audio)

  1. Praca plastyczna.

Poznajcie inspiracje do stworzenia Kurczaka Wielkanocnego.

Obejrzyjcie, zainspirujcie się i z tego co macie do wykorzystania w domu stwórzcie własnego Kurczaka Wielkanocnego

https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html

  1. Spróbujcie przygotować prosty posiłek, który z pewnością wzbogaci wasz stół Wielkanocny, oto kilka propozycji:

  1. Myszka

Składniki: 2 listki sałaty, 1 jajko ugotowane na twardo, 1 rzodkiewka, 3 ziarenka pieprzu, 2 listki szczypiorku.

Sposób wykonania: a) Obierz jajko ze skorupki. b) Zetnij nożem bok jajka. c) Połóż umyte liście sałaty na talerzu, a na sałacie jajko. d) Pokrój rzodkiewkę na cienkie plasterki. e) Wciśnij w jajko dwa plasterki rzodkiewki tak, żeby przypominały uszy myszki. f)Wciśnij w jajko dwa ziarenka pieprzu tak, aby przypominały oczy i jedno ziarno w miejscu noska. g) Wciśnij kawałki szczypioru w miejsce ogona myszy.

  1. Kurka

Składniki: liść sałaty, 1 jajko ugotowane na twardo, 2 goździki, kawałek marchewki.

Sposób wykonania: a) Obierz jajko ze skorupki. b) Połóż umyty listek sałaty na talerzu. c) Postaw jajko pionowo. d) Natnij nożem górę jajka. e) Odkrój plasterek marchewki i powycinaj w nim ząbki. f) Wciśnij ponacinaną marchewkę w miejsce nacięcia na górze jajka. g) Wciśnij goździki w jajko tak, żeby przypominały oczy kurczaka. h) Natnij jajko pomiędzy oczami kurczaka i wciśnij w to miejsce kawałek marchewki, który będzie imitował dziób. i) W domu, z pomocą rodziców, możesz przygotowywać kurczątka z jajek.

  1. Muchomorki

Składniki: 2 jajka ugotowane na twardo, 1 mały pomidor, majonez, szczypior lub sałata.

Sposób wykonania: a) Połóż na talerzu posiekany szczypior lub sałatę. b) Obierz jajka ze skorupek. c) Zetnij końce jajek tak, żeby można je było postawić. d) Przekrój umytego pomidora na pół. e) Wydrąż łyżeczką środki z każdej połówki pomidora. f) Nałóż każdą połówkę pomidora na jajko. g) Zrób z majonezu kilka kropek na połówkach pomidora.

  1. Dla chętnych

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/pisanki-kraszanki-271

Prosimy podzielcie się z nami zdjęciami z przygotowanych potraw lub ozdoby którą wykonacie w ramach pracy plastycznej „Kurczak Wielkanocny”.

załacznik nr 7

załącznik nr 5 cd

załącznik nr 5

Wielkanoc

załacznik nr 4

załacznik nr 6

Grupa 5-6-latkow jezyk angielski kwiecien 2020

Kurki, muchomorki,

Szanowny Rodzicu!

W związku z wprowadzeniem stanu epidemii w naszym kraju i zarządzeniem dotyczącym zdalnego nauczania Państwa dzieci, będziemy się starać stworzyć plan nauczania z domu. Prosimy Państwa o wyrozumiałość i cierpliwość, ponieważ dla nas, nauczycieli, to również jest nietypowa, nowa sytuacja. Byłybyśmy wdzięczne za informacje zwrotne od Państwa i ewentualne uwagi. Postaramy się je przeanalizować i dostosowywać do nich wysyłane zadania. Zdajemy sobie sprawę z tego, że Państwo również są w bardzo trudnej sytuacji i wielu z Państwa musi teraz łączyć pracę zawodową ze wsparciem dzieci w zdalnej nauce, zapewniać im zajęcia oraz pełną opiekę. Nie chcemy dokładać Państwu dodatkowych obowiązków, a tym bardziej przeciążać dzieci.

Poniżej zamieszczone ćwiczenia są propozycją wspólnej zabawy i nauki w domu. Z każdego bloku mogą Państwo wybrać odpowiednie dla Was ćwiczenie, zabawę. Podałyśmy również linki do ciekawych inicjatyw skierowanych do Państwa dzieci.

Niech podane ćwiczenia będą formą zabawy. Prosimy o wykonanie co najmniej dwóch zadań dziennie. Przesłany zbiór zadań jest propozycją na ten tydzień. W następny piątek wyślemy kolejny.  Chętnie udzielimy Państwu dodatkowych informacji i odpowiemy na pytania.

Zachęcamy gorąco do nadsyłania zdjęć ze wspólnych działań z dziećmi, fotografowania powstałych prac a także dzielenia się własnymi pomysłami na zabawy edukacyjne . Zdjęcia zostaną opublikowane na naszej stronie internetowej.

Serdecznie pozdrawiamy, życzymy zdrowia i wytrwałości, w tym trudnym dla nas Wszystkich czasie.