Szanowni Państwo
Przedstawiam propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania z dziećmi, w ramach realizacji profilaktyki, terapii logopedycznej oraz wczesnego wspomagania.
W ramach Państwa czasowych oraz technicznych możliwości, zachęcam do wykorzystania w pracy z dziećmi powyższych propozycji.
Jak podkreślałam już poprzednich tygodniach, zdaję sobie sprawę, że czasami techniczne przeszkody uniemożliwią Państwu realizację wszystkich zadań. W takim wypadku zachęcam, aby stanowiły one dla Państwa źródło inspiracji oraz pomysłów do przeprowadzenia z dziećmi podobnych zabaw, ćwiczeń.
Załącz.1 bajka logopedyczna,, Wiosenny poranek Misia Kłapouszka’’ – rozwijanie sprawności narządów mowy, kinestezji artykulacyjnej, prawidłowej artykulacji, funkcji oddechowych.
Załącz.2,3,4,5 – teksty i ilustracje- rozwijanie mowy, budowanie logicznych wypowiedzi o poprawnej konstrukcji gramatycznej, zachęcanie do tworzenia spontanicznych wypowiedzi w oparciu o własne doświadczenia, związane z tematem, rozwijanie słownictwa, spostrzegawczości, kształtowanie pozytywnych postaw społecznych, interakcji, emocji.
Proszę przenieść podany temat na praktyczne działanie- posprzątać z dzieckiem pokój, nazywać przedmioty i czynności, starać się używać dużej ilości przymiotników, np. pokój : ładny, duży,mały, piękny, kolorowy, czysty, posprzątany, ciekawy ,oryginalny ( jeśli tak jest, co to znaczy) oraz przysłówków: ładnie, czysto, przyjemnie, ciekawie, itp.
Proszę pomóc dzieciom w wykonaniu ćwiczeń, pobawić się z dzieckiem. Proszę jak zwykle, aby bajki logopedyczne ilustrować ruchem.
Pozdrawiam i zachęcam do pracy z dzieckiem