15.06.- 21.06.2020 r.
Wnioskowanie na temat wakacyjnych podroży – przeglądanie przewodników
Map i albumów o Polsce. Poznawanie ciekawych miejsc które warto zwiedzić
z rodzicami podczas wakacyjnych podróży.
Wzbogacanie słownictwa o nowe wyrazy np.;szlak turystyczny,
widokówki z podróży, poci,ag, stacja kolejowa.
-
-
-
Zabawa ruchowa naśladowcza ,w górach, w lesie czy nad morzem?
Dziecko porusza się w rytm odpowiednio do dźwięków ( rodzic na dowolnym przedmiocie wystukuje rytm) marsz, bieg, podskoki. Na przerwę w grze
dziecko zatrzymuje się i naśladuje czynności, jakie mogą wykonywać
w miejscu którego nazwę poda rodzic (morze, las, góry, wieś, miasto…).
-
Historia relaksująca ,,Fale”.
Dziecko kładzie się na dywanie. Jest falą które porusza wiatr.
Rodzic włącza suszarkę , która symbolizuje wiatr.
Gdy dziecko – fale – usłyszy szum, turla się po dywanie.
Gdy rodzic wyłączy suszarkę – leży spokojnie.
-
Karta pracy,cz4.s.81.
Kończenie rysunku na dole strony według pokazanego wzoru
Rysowanie po śladach fal, bez odrywania ręki.
Kolorowanie rysunku.
-
Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica
WAKACYJNE PLANY – rozmowa inspirowana wierszem
,, Letnie wakacje” L. Łącz
Kiedy są wakacje Popatrz –
I nie pada deszcz Rozwiały się chmury,
Możesz gdzieś wyjechać, Baw się
Jeśli tylko chcesz. I nie bądź ponury!
Kiedy są wakacje – Morze –
Morze, góry ,las Muszelki i piasek,
Gdzie tylko się znajdziesz, Góry
Milo spędzisz czas. Lub łąka za lasem,
Latem Warmia –
Złociste promienie Czekają jeziora,
Słońca Lato –
Padają na ziemię, Już wyjechać pora.
-
Rozmowa na temat wiersza.
– o jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? – co można robić,
kiedy są wakacje?
-
Tworzenie mapy skojarzeń do słowa wakacje.
Pomoce; duży karton, rozsypanka literowa ( na kartonikach małych piszemy
flamastrem literami drukowanymi, wyrazy; plecak,las, jagody,grzyby,kajak,
Bałtyk, muszla, palma, maliny, ryby, plaża, Tatry, ciupaga, wioska )
Następnie rodzic prosi dziecko aby do wyrazu WAKACJE, wykonało obrazki
których nazwy są napisane na kartonikach. Następnie naklejamy je
wszystkie wokół wyrazu WAKACJE wraz z podpisem.
( obrazki i podpisy można wykorzystać z teczki wycinanki ).
-
Karta pracy cz4.s.84 Liczenie na palcach. Łączenie zapisów działań matematycznych z odpowiednimi wynikami. Liczenie na palcach.
Wpisywanie liczb będących wynikiem dodawania i odejmowania.
-
Wakacje – ćwiczenia w czytaniu.
-
Zabawa z rymowanką.
Wakacje, wakacje
to wspaniały czas
Czeka na nas morze,
góry, rzeka, las.
Dziecko mówi tekst za rodzicem, dzieląc słowa na sylaby i rytmicznie
klaszcząc. Mówi co można robić na wakacjach.
-
Rysowanie miejsca w którym dziecko spędzi wakacje.
-
Zabawa ,, Piłka parzy”
Dziecko stoi naprzeciw rodzica, rodzic trzyma piłkę .Dziecko biegnie na wprost
rodzica, który rzuca piłkę po podłodze , ostrzegając że ona parzy.
Dziecko stara się omijać toczącą piłkę. Ten kogo piłka sparzy odchodzi ,
następuje zmiana ról.
-
NADCHODZI LATO
-
kończenie rysunków według podanego wzoru. Karta pracy,cz 4,s.89.
-
Ćwiczenia w książce , s.93. Czytanie tekstu o latawcu.
-
Poznanie nowej pory roku, oglądanie reprodukcji obrazów( Wyprawka plastyczna)
Paula Peela i Mary Cassatt , przedstawiających lato.
-
Karta pracy,cz4,s.90, 91.
– czytanie tekstu i dopowiadanie
– słuchanie wiersza
– co dzieje się latem w przyrodzie?
– za co lubicie lato?
– oglądanie rysunków określanie, co przedstawiają , kolorowanie ich.
-
Recytacja wiersza A. Widzowskiej ,, Pożegnanie przedszkola”.
Lato się śmieje czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj , przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi zbudować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle, kroić warzywa,
wie że się pokłóć można w pokrzywach.
-
-
Zna pory roku, kierunki świata,
Wie , że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera, buty sznuruje,
mówi; ,, przepraszam , proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,
wie czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi ani śliniaka.
To są zalety ucznia starszaka.
Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno ….Pa, pa przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole….?
-
-
-
papieroplastyka – praca origami ,, Statek ”. Zabawa puszczamy statki po wodzie.
-
Zabawa ruchowa ,, Letnie podróże ”.
Rodzic umieszcza napisy w różnych miejscach w kształcie drogowskazów;
TATRY< BAŁTYK< STOLICA< MAZYRY.
Dziecko porusza się w rytmie bębenka ( lub innego dostępnego instrumentu).
Na hasło wybieramy się w TATRY ( nad Bałtyk, do stolicy, na Mazury…)
dziecko ustawi się pod odpowiednim drogowskazem.
-
-
Opracowała;
Bożena Najda
Jolanta Tyra.