Szanowni Państwo
Przedstawiam propozycje zabaw i ćwiczeń do wykonania z dziećmi, w ramach realizacji profilaktyki, terapii logopedycznej oraz wczesnego wspomagania.
W ramach Państwa czasowych oraz technicznych możliwości, zachęcam do wykorzystania w pracy z dziećmi powyższych propozycji.
Jak podkreślałam już poprzednich tygodniach, zdaję sobie sprawę, że czasami techniczne przeszkody uniemożliwią Państwu realizację wszystkich zadań. W takim wypadku zachęcam, aby stanowiły one dla Państwa źródło inspiracji oraz pomysłów do przeprowadzenia z dziećmi podobnych zabaw, ćwiczeń.
W tym tygodniu proponuję Państwu do wykorzystania w pracy z dzieckiem tzw.,, dziecięcych masażyków’’, które w obecnej sytuacji mogą szczególnie spełniać swoją terapeutyczno- relaksacyjną funkcję. Chciałabym, aby od tego tygodnia masażyki były stałym elementem propozycji dla Państwa.
Zmysł dotyku pełni nie tylko rolę uspokajającą, daje poczucie bezpieczeństwa, ale jest dla dziecka źródłem wiedzy o świecie- jego kształcie, wielkości, strukturze. Dziecko uczy się dotykowego różnicowania materii, orientacji w przestrzeni, schemacie własnego ciała, rozpoznawania emocji. Stymulacja dotykowa rozwija koncentrację, rozbudza ciekawość poznawczą, pozwala dziecku ,, wjść poza siebie’’, co ułatwia kontakty społeczne, rozwija radość, empatię a jednocześnie pozwala wyznaczać granice w relacjach z innymi.
Załącz.1,2,3,4 –rozwijanie sprawności narządów mowy, kinestezji artykulacyjnej, funkcji oddechowych, orientacji w przestrzeni, wykorzystanie onomatopei oraz relaksacji, poprzez masażyk.
Załącz.5,6 – relaksacja w oparciu o masażyki na podstawie tekstów,, Bocian i szpak’’ oraz ,,Czapla’’
Proszę pomóc dzieciom w wykonaniu ćwiczeń ,pobawić się z dzieckiem. Proszę jak zwykle, aby bajki logopedyczne ilustrować ruchem.
Pozdrawiam i zachęcam do pracy z dzieckiem
logopeda Elżbieta Cygan